opis tras

#getrun – opis tras

Park Glazja w Toruniu to niewielki teren, bo zaledwie 5 hektarowy, mieszczący się w kwadracie ulic Waryńskiego, Traugutta i Chłopickiego. Nadaje się idealnie do uprawiania aktywnych form wypoczynku. Dość rzadki drzewostan sprawia, że jest to teren widny, udostępniający sporo miejsca na rekreację. Znajduje się tam plac zabaw dla dzieci, siłownia zewnętrzna, chodnik z drogą dla rowerów oraz ścieżki i tereny trawiaste po których można biegać.

Przygotowaliśmy 3 warianty ścieżek do biegania. Dla dzieci, dla wszystkich oraz dla zaawansowanych. Ścieżka dla dzieci to pętelka o długości 380 metrów, którą podczas każdego biegania najszybsi pokonują około 10 razy. Jest dosyć płaska, suma wzniesień na jednym okrążeniu nie przekracza 5 metrów. Umieszczona jest najbliżej ulicy Antczaka.

Ścieżka dla wszystkich prowadzi od wybiegu dla piesków, na zachodnim skraju parku przy Rondzie Pokoju Toruńskiego, południową stroną, za górką, wzdłuż ogrodzenia Archiwum Wojskowego. Następnie zbiegamy na tyły Fortu Jakuba. Tutaj skręcamy w lewo, w kierunku ścieżki dla dzieci, by jej śladem zbiec ku ulicy Antczaka. Robimy niepełne kółeczko, którego nie zamykamy, lecz wróciwszy na górkę, skręcamy w prawo w kierunku zachodnim ku siłowni i wybiegu dla piesków. Trasa jest różnorodna, crossowa, suma wzniesień nie przekracza 10 metrów, długość pętli około 1100 metrów.

Ścieżka dla zaawansowanych początkowo wiedzie śladem trasy dla wszystkich, zaczyna się w tym samym miejscu. Dopiero po około 400 metrach, nie skręcamy w lewo ku ścieżce dla dzieci, tylko biegniemy prosto w kierunku wschodnim. Docieramy na szczyt górki saneczkowej, którą zbiegamy w kierunku ulicy Traugutta, by na samym dole zrobić pętelkę i wspiąć się na powrót na szczyt górki. Zbieg i podbieg są dość strome i wymagające, poza tym ta część trasy wiedzie po trawie, więc wymaga się od uczestnika zachowania szczególnej ostrożności. Zbiegając z drugiej strony wierzchołka górki skręcamy w lewo ku ścieżce dla dzieci, następnie wbiegamy na nią skręcając w prawo i zbiegamy w dół w kierunku ulicy Antczaka. Tak jak w poprzednim przypadku, nie domykamy kółeczka, lecz wracając na górkę skręcamy w prawo w kierunku zachodnim ku siłowni i wybiegu dla piesków. Trasa jest różnorodna, crossowa, wymagająca, suma wzniesień dochodzi do 15 metrów, długość pętli około 1300 metrów.

W zdecydowanej większości nawierzchnia ścieżek jest gruntowa lub trawiasta, dlatego w przypadku złej pogody fragmenty tras mogą być pokryte błotem, liśćmi i kałużami. Zimą niewykluczony śnieg i lód. Na nawierzchni znajdować się mogą także kamienie, gałęzie czy też wystające korzenie drzew.